אימות חתימה נוטריוני בנתניה: יפויי כח, משכנתא, אישורים לחו"ל

צרו קשר עם משרדנו ונשמח להעניק לכם שירות:

טל' 09-8335767

פקס' 09-9545033

דואר אלקטרוני office@notario.co.il

רח' התהילה 38 נתניה

(חניה חופשית בכל שעות היום)

חתימת נוטריון בנתניה (אימות חתימה נוטריוני)

בהתאם לחוק הנוטריונים, נוטריון מוסמך לבצע אימות חתימה של אדם על מסמך. 

המושג "מסמך" כולל, בין השאר: ייפויי כח, מסמכי משכנתא, אישורי נסיעה לקטין לצורך נסיעה לחו"ל, וכלל סוגי התעודות שאדם עשוי להידרש לחתום עליהם על פי דרישה של אדם או כל גוף אחר, בארץ ובחו"ל. המסמך יכול להיות ערוך בשפה העברית או בשפה אחרת, לדוגמא, ספרדית, אנגלית, איטלקית.

משרדנו נותן שירותי אימותי חתימות על מסמכים, בשפות ספרדית, אנגלית ואיטלקית.

שירותי אימות חתימות  ניתנים לכל תושבי נתניה. השירותים ניתנים גם לתושבי השכונות: קרית השרון, פולג (אזוה"ת פולג), עיר ימים.

אימות חתימה למשכנתא

משרדנו מספק אימותי חתימה למשכנתא לבנק. מהם אימותי חתימה למשכנתא ומה תכליתם ? אחד התנאים לנטילת הלוואה בנקאית לרכישת נכס (בית דירה או עסק) הוא שיעבוד הנכס הנרכש כביטחון לפרעון ההלוואה לבנק המלווה. במקרה של אי עמידה בתנאי ההלוואה (כלומר אי פרעון החוב בהתאם לתנאים שסוכמו מראש עם הבנק), עשוי הבנק המלווה לפנות למימוש השיעבוד על הנכס. כלומר, הבנק עשוי למכור את הנכס ולקבל את תמורתו) כדי להביא לפרעון חובו של הלווה. לפיכך ולצורך האמור הבנקים דורשים מהלווים לחתום על יפויי כח (אימות חתימה למשכנתא), שעיקר תכליתם היא לאפשר לבנק לרשום שיעבוד על הנכס הנרכש לטובתו ולממש את השיעבוד באמצעות עורכי דינו, בכפוף להוראת כל דין. כמו כן, יפויי הכח של הבנק כוללים, בדרך כלל, הצהרה של הלווה על ויתור על זכויות שונות. ללא אימות חתימה למשכנתא קרוב לוודאי שהבנק יסרב להעניק את ההלוואה.

מהו ההבדל בין אימות חתימת נוטריון לבין אימות חתימה שאינו נוטריוני ?

מהו ההבדל בין אימותי חתימת נוטריון לבין אימות חתימה שנערך על ידי עורך דין שאינו נוטריון ? הרי גם עורך דין שאינו נוטריון מוסמך לאמת חתימה של אדם על מסמך. ובכן, ישנם מספר הבדלים בין אימות חתימה נוטריוני לבין אימות חתימה שאינו נוטריוני, קרי אימות חתימה שנערך על ידי עורך דין שאינו נוטריון. אנו נעמוד על שלושת ההבדלים העיקריים:

על ההבדלים בין אימות חתימת נוטריון לאימות חתימה אחר

ההבדל העיקרי לעניין אימותי חתימות נובע מהוראת חוק הנוטריונים, כי אישור של נוטריון, לרבות אימותי חתימות על מסמך מהווה ראיה מספקת בהליך משפטי. כלומר, אין צורך , בראיה נוספת לדברי הנוטריון, למעשיו, ולדברים אחרים ולמעשים שאמרו או עשו בפני הנוטריון, בהתאם למצוין באישור שערך הנוטריון. אימות חתימה של עורך דין שאינו נוטריון אינו מהווה ראיה מספקת בהליך משפטי, אלא אם כן מסר עורך הדין עדות בהליך המשפטי להוכחת החתימה שנחתמה בפניו. למעשה, חוק הנוטריונים מקנה עדיפות בתוקף המשפטי המוענק לאימות חתימה נוטריוני על פני אימות שאינו כזה. עדיפות זו מקבלת חשיבות מרובה מאוד במסגרת מחלוקות משפטיות שבהן חתימתו של אדם על מסמך נמצאת במוקד הסכסוך המשפטי.

ההבדל השני נעוץ בהוראת חוק הנוטריונים. חוק הנוטריונים קובע, כי ייפוי כח כללי וייפוי כח לביצוע עסקאות במקרקעין הטעונות רישום במרשם המקרקעין (לטובת מי שאינו עורך דין), אינן בנות תוקף משפטי, אלא אם כן ייפויי כוח אלה נערכו או אומתו על ידי נוטריון, בהתאם לחוק הנוטריונים ולתקנות שהותקנו לפיו. יצוין, כי הוראה זו אינה באה לגרוע מסעיף 91 לחוק לשכת עורכי הדין, הפוטר מהצורך בקבלת אישור נוטריוני לצורך יפוי כח הניתן לטובת עורך דין.

ההבדל השלישי לעניין אימותי חתימות נעוץ בכך שכאשר אימות ש חתימה על מסמך נדרש לצורך שימוש בחו"ל, החוק אינו מתיר לבצע פעולה זו אלא בידי נוטריון. זהו הטעם אשר מסביר מדוע כאשר נדרשת חתימה רשמית לצורך שימוש בחו"ל, הגורם בחו"ל (לדוגמא: בנק, מוסד לימודים, רשות ציבורית), דורשים שהמסמך ייחתם  ויעבור אימות חתימה בישראל בידי נוטריון.

דרושים לכם אימותי חתימות נוטריונים בנתניה לצורך שימוש בארץ או בחו"ל ? צרו עמנו קשר בטל' 09-8335767 וצוות משרדנו

בנתניה יעניק לך את השירות ללא דיחוי