צוואה נוטריונית, הסכם ממון נוטריוני, תצהיר נוטריוני ועותק נוטריוני בנתניה

צוואה נוטריונית, הסכם ממון נוטריוני, תצהיר נוטריוני ועותק נוטריוני בנתניה

צרו קשר עם משרדנו בנתניה, בטל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il.

רח' התהילה 38 נתניה,

(חניה חופשית חינם בכל שעות היום)

תשלום בכרטיס אשראי, בשיק או במזומן.

צוואה נוטריונית בנתניה

משרדנו מעניק שירותי עריכת צוואה ואימות צוואה נוטריונית. כן מעניק משרד הנוטריון בנתניה שירותי ייעוץ ועריכת צוואה הדדית נוטריונית.

סעיף 22 לחוק הירושה, תשכ"ה-1965 מסדיר את הכללים עריכתה של צוואה נוטריונית, לאמור צוואה בפני "רשות". המושג "רשות" לענין סעיף זה, כולל שופט בית משפט. לפי חוק הירושה, דינו של נוטריון לעניין סעיף 22 לאותו חוק, דינו כשופט. לאמור, כאשר צוואה נערכת בידי נוטריון, דינה של אותה צוואה, כאילו נערכה בידי שופט בית של בית משפט.  כיצד נערכת צוואה נוטריונית ? המצווה אומר את דברי הצוואה בפני הנוטריון או מגיש אותה בכתב לנוטריון. דברי הצוואה מוקראים על ידי הנוטריון בפני המצווה, המצווה צריך להצהיר בפני הנוטריון שזו צוואתו והנוטריון מאשר על פני הצוואה שהיא נקראה ושהמצווה הצהיר בפניו שזו צוואתו. אם הצוואה נכתבה בשפה שהמצווה אינו שומע, על הנוטריון או על מתרגם להקריא בפני המצווה את צוואתו בלשון שהוא שומע. המתרגם מחויב לאשר את דבר קריאת הצוואה בפני המצווה על פני הצוואה הנוטריונית. יחד עם זאת, מותר שהמצווה עצמו יקרא את הצוואה או את תרגום הצוואה.

מה ההבדל בין צוואה נוטריונית לבין צוואה שאינה כזו ? כאשר הצוואה נערכת בפני נוטריון, היא מהווה ראייה לכאורה שהאדם אשר נקוב בה כמצווה עשה את הצוואה ביום ובמקום הנקובים בצוואה בתור תאריך ומקום עריכתה על ידי המצווה. צוואה שאינה נוטריונית, אינה נהנית מחזקה משפטית זו. הבדל חשוב נוסף הוא שכאשר הצוואה נעשית בפני נוטריון אין צורך בעדים לצורך עריכתה. לעומת זאת לצורך עריכת צוואה שאינה נוטריונית, על הצוואה להיעשות בפני שני עדים.

ניתן לערוך צוואה נוטריונית הדדית במשרדו של עורך שבת עורך דין ונוטריון בנתניה, ובדומה לצוואה שאינה נוטריונית, גם צוואה נוטריונית ניתנת להפקדה אצל הרשם לענייני ירושה.

אימות הסכם ממון נוטריוני בנתניה

משרדנו מעניק שירותי אימות נוטריוני של הסכם ממון בין בני זוג, שנכרת לפני הנישואין. כן משרדנו מעניק ייעוץ ועריכת הסכם ממון בנתניה.

מהו הסכם ממון ? הסכם ממון נערך על ידי בני זוג כדי לשנות את ההסדר הרכושי אשר קובע חוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג-1973, המהווה  ברירת מחדל משפטית לכלל הזוגות אשר נישאו לאחר 1 בינואר 1974. על פי חוק יחסי ממון, בד בבד עם פקיעת הנישואין עקב גירושין או מותו של בן זוג, זכאי כל אחד מבני הזוג למחצית שווים של כלל נכסי בני הזוג (למעט נכסים מסוימים המפורטים בחוק). כאשר בני זוג מעוניינים להחריג את תחולת הסדר זה על רכושם: כלומר, להוציא נכסים ממסת הנכסים אשר שווים יאוזן מכוח חוק יחסי ממון, הם יכולים לערוך הסכם ממון ומומלץ ביותר שהסכם זה יוכן על ידי עורך דין המתמחה בתחום.

כיצד נותנים תוקף משפטי על הסכם ממון ? בעקרון הסכם הממון, מחויב להיות מאושר על ידי בית המשפט לעניני משפחה או בית דין דתי. אולם, הסכם ממון, הנערך לפני נישואין או בשעת עריכתם יכול אימות רושם הנישואין לבוא במקום אישור ביהמ"ש או בית הדין.

יצוין, כי נוטריון מוסמך לאמת הסכם ממון בין בני זוג שנכרת לפני הנישואין. על הנוטריון לוודא, כי בני הזוג חתמו על הסכם הממון בהסכמה חופשית ולאחר שהבינו את משמעותו והשלכותיו.

תצהיר נוטריוני בנתניה

במשרד הנוטריון בנתניה תוכל לקבל ייעוץ בעריכת תצהיר וכן אישור על עריכת תצהיר או הצהרה אחרת בפני נוטריון.

מהו תצהיר נוטריוני? תצהיר נוטריוני הוא תצהיר הנערך בשים לב להוראות פקודת הראיות וחוק הנוטריונים. באישור על תצהיר נוטריוני מאשר הנוטריון, בין השאר, כי המצהיר הבין את תוכן תצהירו, כי המצהיר חתם על התצהיר לאחר שהוזהר כחוק ואישר את נכונות הצהרתו.

העתק נוטריוני בנתניה

במשרד הנוטריון אורן שבת בנתניה תוכל גם שירות אימות העתק נוטריוני.

אישור העתק נוטריוני הוא אישור שעורך הנוטריון ובו הוא מציין, בין השאר, כי המסמך המצורף לאישורו הנ"ל הוא העתק מדויק של המסמך המקורי (או של העתק מאושר של המסמך המקורי) שהוצג בפניו.

באם הנכם זקוקים לאישור העתק נוטריוני? צרו קשר עם משרדנו בנתניה, בטל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il.

רח' התהילה 38 נתניה, חניה חופשית חינם.

שירותי הנוטריון ניתנים לכל תושבי נתניה, כולל תושבי נתניה בשכונות: קרית השרון, פולג (אזוה"ת פולג), עיר ימים.