הסכם לחיים משותפים

מעונינים בעריכת הסכם לחיים משותפים בנתניה, ע"י עורכת דין אילנית שבת (חלפון), מומחית בדיני משפחה ובהסכמים בתוך המשפחה ?

צרו קשר עם משרדנו בנתניה, בטל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il.רח' התהילה 38 נתניה (ליד מלון איילנד), חניה חופשית חינם בכל שעות היום.

תשלום בכרטיס אשראי, בשיק או במזומן.

למפת הגעה להגעה למשרדה של עו"ד שבת חלפון לחצו כאן.

הסכם לחיים משותפים, מהו ? ומה בינו לבין "הסכם ממון" ?

הסכם לחיים משותפים מהו ? כאשר דנים בהסכם המיועד להסדיר ענייני רכוש בין בני זוג, נהוג לכנות הסכם זה במינוח "הסכם ממון". עם זאת, לא רבים יודעים שהמינוח "הסכם ממון" הינו מינוח המופיע בחוק יחסי ממון בין בני זוג, התשל"ג – 1973, שהינו חוק החל על בני זוג נשואים וחוק זה קובע, כי המינוח "הסכם ממון" מתייחס אך ורק לבני זוג נשואים או בני זוג אשר עומדים להינשא. במילים אחרות, כאשר בני זוג העומדים להינשא או בני זוג נשואים מעונינים לערוך הסכם אשר יסדיר את היחסים הרכושיים ביניהם, עליהם לנהוג על פי הוראותיו של חוק יחסי ממון וההסכם שעליהם לחתום עליו מכונה "הסכם ממון" על פי חוק זה.

מנגד, ככל שמדובר בבני זוג שלא נישאו ו/או אינם מעוניינים להינשא, הרי שהמינוח "הסכם ממון" אינו רלוונטי ביחס אליהם והשאלות הנשאלות ביחס לבני זוג כאלה הן, האם יכולים בני זוג שלא נישאו לחתום על הסכם המסדיר את היחסים הרכושיים ביניהם, האם רצוי שהם יחתמו על הסכם כזה ואם כן, באיזה הסכם מדובר?

עתה נענה על שאלות אלו:

הסכם לחיים משותפים בנתניה עבור בני זוג החיים יחדיו אך אינם נשואים

בני זוג, שאינם נשואים החיים יחדיו יכולים לחתום על הסכם המסדיר את היחסים הרכושיים ביניהם, אך הסכם כזה אינו מכונה "הסכם ממון". למעשה, לא קיים מינוח מדויק להסכם כזה, אולם נוהג עממי הוא לכנות הסכם זה כ"הסכם לחיים משותפים". בפועל, אין הבדל גדול בין "הסכם לחיים משותפים" ובין "הסכם ממון" ככל שמדובר בהיקף ההסדרים הרכושיים אשר בני הזוג יכולים להחיל עליהם. כך, למשל, ישנם זוגות הן נשואים והן לא נשואים, שמעדיפים שיחול עליהם משטר הפרדה מוחלט כלומר שלא יחול עליהם משטר של שיתוף רכושי וכל אחד ישאר עם הרכוש שהביא אל החיים המשותפים וימשיך להיות בעליו הבלעדי של כל רכוש שיצטבר אצלו גם במהלך החיים המשותפים. לעומת זאת ישנם בני זוג שמבקשים לקבוע שיתוף רק ביחס לנכסים מסוג מסוים או כאלה שמעדיפים להוציא נכס כזה או אחר ממשטר השיתוף. בניגוד לאלה, יש בני זוג המעונינים להחיל עליהם משטר של שיתוף בנכסים ממועד מסוים והלאה וכיוצ"ב הסכמים. במילים אחרות: האפשרויות להסדרים רכושיים הן כמעט בלתי סופיות. ההבדל הכמעט יחיד בין "הסכם ממון" ובין "הסכם לחיים משותפים" הוא ש"הסכם ממון" על פי חוק יחסי ממון דורש כתנאי לתוקפו אישור של בית משפט או בית דין רבני ואם נחתם ההסכם לפני נישואין, גם נוטריון יכול לאשר אותו. לעומת זאת הסכם לחיים משותפים בנתניה אינו דורש כתנאי לתוקף שלו שום אישור. הסכם כזה, ככל הסכם אחר, נכנס לתוקף עם החתימה של שני בני הזוג עליו. עם זאת, רבים מהזוגות מבקשים לאשר את ההסכם הזה, הגם שאין הכרח חוקי לכך. הסיבות לכך עשויות להיות שונות, אולם הסיבה העיקרית לכך היא, שמאחר ומדובר בנושא בעל משקל הטומן בחובו משמעויות עתידיות, הם מבקשים להעביר את ההסכם הליך נוסף של אישור חיצוני, על מנת לצמצם את האפשרות שהסכם כזה יבוטל בעתיד. חשוב לציין שהאישור במקרה כזה יכול להינתן רק על ידי בית המשפט לענייני משפחה, אשר הינו בעל סמכות כללית לאשר הסכמים שונים בין בני זוג.

בקליפת האגוז: אודות עו"ד אילנית שבת (חלפון)

עורכת דין אילנית שבת, נוטריון הינה עורכת דין העוסקת בפרקטיקה של דיני המשפחה, הירושה והצוואות עם ותק של למעלה מעשרים שנים וציבור לקוחות מרוצים. עו"ד שבת הינה בעלת תואר שני (מוסמכת במשפטים) במסלול מחקרי, עם תיזה; נותנת הרצאות בפורומים שונים בתחום המשפחה, הירושה והצוואות, ועתירת ניסיון בייצוג בני זוג בבתי המשפט לענייני משפחה ובערכאות נוספות. עו"ד שבת הינה מחברת במשותף של הספר: "ירושה – עסקאות בירושה וצוואות הדדיות" בהוצאת פרלשטיין גינוסר. הספר, מנתח לעומק את נושא הצוואות ההדדיות, ומציע פתרונות ללקונות הקיימות בחוק הירושה בהקשר זה,ספרה של עו"ד שבת נרכש על ידי משרדי עורכי דין מובילים, ספריות משפטיות והנהלת בתי המשפט. ספרה של עו"ד שבת מצוטט תדיר בפסקי-דין של בתי המשפט. לעריכת הסכם לחיים משותפים בנתניה צרו קשר 09-8335767. לקריאה נוספת אודות עו"ד אילנית שבת (חלפון) לחצו כאן.

צרו קשר:

לעריכת הסכם לחיים משותפים בנתניה, על ידי עורכת דין אילנית שבת, נוטריון צרו קשר: טל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il. רחוב התהילה 38 נתניה, חניה חופשית חינם בכל שעות היום. למפת הגעה להגעה למשרדה של עו"ד שבת לחצו כאן.