צוואה | צוואות | עו"ד אילנית שבת (חלפון), נוטריון

עריכת צוואות בנתניה או בהרצליה על ידי עורכת-דין אילנית שבת (חלפון), נוטריון

מעוניינים בעריכת צוואה בנתניה או בהרצליה, ע"י עורכת דין מומחית בדיני צוואות וירושות, עו"ד אילנית שבת נוטריון ?

לעריכת צוואה צרו קשר עם משרדנו בנתניה או בהרצליה, בטל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il.



סניף נתניה
: רח' התהילה 38 נתניה (ליד מלון איילנד), טל' 09-8335767, פקס' 09-9545033, דוא"ל offie@notario.co.il.חניה חופשית חינם בכל שעות היום.

סניף הרצליה: רח' משכית 22 הרצליה (ליד בית אפל), טל' 09-9543895, פקס' 09-9545033, דוא"ל offie@notario.co.il

תשלום בכרטיס אשראי, בשיק או במזומן.

למפת הגעה להגעה למשרדנו לחצו כאן.

צוואה בנתניה – מהי צוואה ומדוע חשוב לערוך צוואה ?

צוואה הינה מסמך משפטי, שרק באמצעות עריכתו ניתן לקבוע מי יהיו היורשים שלנו.

חשוב לזכור כי בהעדר עריכת צוואה, חוק הירושה הוא זה הקובע מי יהיו היורשים שלנו. כך, למשל, כאשר אחד מבני הזוג הולך לעולמו ומותיר בן/בת זוג עם שני ילדים, קובע חוק הירושה כי במקרה כזה ירש בן הזוג שנותר בחיים את מחצית עזבונו של בן הזוג שהלך לעולמו ואילו מחצית העזבון הנותרת תחולק בחלקים שווים בין שני הילדים. בפועל, אין שום דרך חוקית לשנות את דרך החלוקה שקובע חוק הירושה, אלא אם כן נערכה צוואה כחוק. לכן, עולה השאלה, האם כל מסמך יכול להוות צוואה על פי החוק ? התשובה הינה שלילית, כלומר על מנת שמסמך מסוים יוכר כצוואה, עליו לעמוד בקריטריונים שקבע חוק הירושה. עריכת צוואה בנתניה ובכלל, מבלי לקחת בחשבון אותם קריטריונים עולול לגרום לביטולה של ה"צוואה" בבוא היום. לעריכת צוואה בנתניה צרו קשר 09-8335767.

אילו צוואות מוכרות על פי חוק הירושה ?

הצוואה הראשונה הינה צוואה בכתב יד – הקריטריונים שעל צוואה זו למלא על מנת שתוכר כצוואה הינם שלושה במספר: (א). עליה להיות כתובה בכתב ידו של המצווה מתחילתה ועד סופה. (ב) עליה לשאת את חתימתו של המצווה (ג). עליה לשאת את תאריך עריכת הצוואה.

הצוואה השניה המוכרת על פי חוק הירושה הינה צוואה בעדים – צוואה זו צריכה לעמוד בקריטריונים הבאים: (א)להיות בכתב, אולם בניגוד לצוואה בכתב יד, יכולה צוואה זו להיות מודפסת (ב). על גבי הצוואה יצוין תאריך מועד עריכתה (ג). הצוואה צריכה לשאת את חתימתו של המצווה (ד). הצוואה צריכה להיחתם בפני שני עדים לאחר שהמצווה הצהיר בפניהם שזו צוואתו והם הצהירו שהמצווה חתם בפניהם והצהיר כאמור.

הצוואה השלישית הינה צוואה בפני רשות: צוואה זו, בקצרה, הינה צוואה שנערכת בפני שופט, רשם של בית המשפט, רשם לענייני ירושה, בית דין דתי או נוטריון. צוואה בפני רשות דומה במהותה לצוואה בפני עדים, אולם בניגוד לצוואה בעדים אין צורך בקיומם של עדים, וזאת מהסיבה שהרשות מהווה תחליף לעדים מבחינה ראייתית.

הצוואה הרביעית הינה צוואת שכיב מרע, כלומר צוואה בעל פה של אדם, שרואה עצמו, בנסיבות המצדיקות זאת, מול פני המוות. הצוואה צריכה להאמר בפני שני עדים. דברי המצווה, בציון היום ונסיבות עריכת הצואה, צריכים להירשם על ידי שני העדים בזכרות דברים שיחתם על ידם ועליהם להפקיד את זכרון הדברים שערכו אצל הרשם לענייני ירושה, בסמוך ככל שניתן לאחר שעשו אותו. חשוב לזכור שצוואה כזו בטלה כעבור חודש לאחר שחלפו הנסיבות שהצדיקו את עשייתה והמצווה עודנו בחיים. הצוואות הנזכרון הן הצוואות היחידות המוכרות על ידי חוק הירושה. מסמך שאינו עומד בקריטריונים המצויינים לעיל אינו יכול להחשב לצוואה.

צוואה הדדית בנתניה – עריכתה על ידי מחברת הספר על צוואות הדדיות, עו"ד אילנית שבת (חלפון), נוטריון

קיימת צוואה מיוחדת נוספת המכונה צוואה הדדית, אשר יש המכנים אותה כצוואה משותפת, וזו נערכת לרוב, על ידי שני בני זוג. הצוואה יכולה להיעשות בצוואה אחת עליה יחתמו שני בני הזוג או בעריכת שתי צוואות – אחת לכל אחד מבני הזוג. מטרתה של צוואה זו היא להסדיר את ירושת בני הזוג בצורה מוסכמת בין שניהם, בדרך כלל צוואות אלו קובעות שתי שכבות של הסדרים, השכבה הראשונה קובעת כי כל אחד מבני הזוג יורש את רעהו והשכבה השנייה מסדירה את חלוקת העזבון לאחר פטירת שני בני הזוג, לרוב יהוו ילדיהם של בני הזוג היורשים את העזבון שנותר לאחר פטירת בן הזוג השני. על מנת שהצוואה תהפוך להדדית, קיימת חובה שתהיה הסתמכות של כל אחד מבני הזוג על כך שבן זוגו ערך את הצוואה ההדדית.

יש להדגיש שצוואה הדדית יכולה להיעשות בכל אחת מהצורות שמכיר החוק לעריכת צוואה. במילים אחרות צוואה הדדית יכולה להיעשות גם בכתב ידם של המצווים. במקרה כזה, כל אחד מבני הזוג צריך לכתוב בכתב ידו את צוואתו ההדדית, כך שתהיינה שתי צוואות לכל אחד מבני הזוג, כל צוואה בכתב ידו של העורך שלה. הצוואה ההדדית יכולה להיעשות גם כצוואה בעדים ואף כצוואה בפני רשות, במקרים כאלה (שאינם צוואה בכתב יד) הצוואה ההדדית יכולה בהחלט להיעשות במסמך אחד אשר עליו יחתמו שני בני הזוג. ככל שמדובר בצוואה הדדית, מאחר ומדובר בצוואה מיוחדת שבה כל אחד מבני הזוג מסתמך על רעהו, קיימים לצוואה זו כללים מיוחדים בכל הקשור לביטול או לעריכת צוואה מאוחרת, המשנה את הוראותיה של הצוואה ההדדית. נושא זה הינו רחב בפני עצמו ויפורט במאמר נפרד.

עורכת דין אילנית שבת, נוטריון הינה מחברת במשותף של הספר: "ירושה – עסקאות בירושה וצוואות הדדיות" בהוצאת פרלשטיין גינוסר. הספר, מנתח לעומק את נושא הצוואות הדדיות, ומציע פתרונות ללקונות הקיימות בחוק הירושה בהקשר זה.ספרה של עו"ד שבת נרכש על ידי משרדי עורכי דין מובילים, ספריות משפטיות והנהלת בתי המשפט,והינו מצוטט תדיר בפסקי-דין של בתי המשפט. לעריכת צוואה בנתניה צרו קשר 09-9543895.

לעריכת צוואות בנתניה, על ידי עורכת דין אילנית שבת, נוטריון צרו קשר: טל' 09-8335767, דוא"ל office@notario.co.il. רח' התהילה 38 נתניה, חניה חופשית חינם בכל שעות היום. למפת הגעה להגעה למשרדנו בנתניה לחצו כאן.כמו כן, ניתן לקבוע פגישה במשרדנו בהרצליה ברח' משכית 22 "בית לומיר" הרצליה.